Många är trötta på dyra mobilabonnemang, att betala för tjänster man ändå aldrig använder och ohjälpsamma chattrobotar. Om man kikar på kundernas omdömen om sina operatörer är detta ofta de negativa saker som lyfts fram när man inte är riktigt nöjd. En operatör som jobbar hårt för sina nöjda kunder är Fello – och vi tänkte titta närmare på vad deras kunder faktiskt tycker om Fellos tjänster.

fello

Support över telefon – ett jätteplus

Ett problem som många virtuella lågprisoperatörer möter, speciellt när man tittar på kundomdömen online, är att support över chatt inte alltid räcker till. Att dra ner på supporten är för många operatörer i det billigaste skiktet nyckeln till att kunna erbjuda så låga priser som möjligt – då behövs det helt enkelt mindre personal att betala lön till. Detta kombinerat med att endast erbjuda sina tjänster online är vad som i regel karakteriserar en lågprisoperatör idag.

Det finns dock ett tydligt undantag – Fello. Fello har inga fysiska butiker, men de har kundtjänst över telefon – alla vardagar mellan 09 och 16. Att Fello har valt att satsa extra på sin kundtjänst är något som märks när vi går in och kikar på deras kundomdömen på Trustpilot. 

Fello har övervägande 5-stjärniga omdömen (68 % av alla omdömen ger 5 stjärnor) – och en stor del av dessa lyfter fram just supporten som den främsta anledningen till det höga betyget. Kundtjänsten kan, förutom över telefon, även nås via chatt på Fellos hemsida under vardagar mellan 08 och 16 – och de erbjuder en hjälp-sida med svar på de vanligaste frågorna. 

De nöjda kunderna lyfter bland annat fram hur hjälpsam supporten är, att de kommer i kontakt med den snabbt och enkelt, och att de är trevliga – alla viktiga delar när man betygsätter kundtjänst. 

Bra täckning – även i norr

Ytterligare ett stort plus som Fellos kunder lyfter fram är täckningen – den är många gånger i världsklass. Sen ett par år tillbaka är Fello ett varumärke under Telias paraply. Det betyder inte bara att de har Telias stora muskler i bakfickan, de delar även Telias mobilnät. 

Telias nät har prisat många gånger för sin goda täckning – inte minst i norra Sverige. Senast 2021, när analysföretaget Tutela utvärderade de svenska operatörernas nät, placerade sig Telia i topp. Telia var bland annat bäst när det kom till höga hastigheter i 4G- och 3G-nätet, och nätet hade bäst prestanda överlag – inte ett dåligt betyg alltså. 

Fello erbjuder endast mobilabonnemang – de har alltså inga av alla tilläggstjänster och andra former av abonnemang som Telia erbjuder. Om man endast är ute efter ett mobilabonnemang, som dessutom är billigt och med riktigt vass täckning, kan Fello vara ett bra alternativ till de större operatörerna. 

Fellos kundomdömen – en sammanfattning

Om vi tittar hos omdömessajten Trustpilot har Fello fått över 800 omdömen. Totalt är 68 % av dessa riktigt positiva, 5 stjärnor, och 21 % av dem riktigt negativa, 1 stjärna. De flesta är alltså supernöjda med Fellos tjänster, men de som inte är det är riktigt missnöjda.

Här kan du läsa mer om Fello och deras abonnemang.

Fello Operatör – Billiga abonnemang i Telias nät

Fello är en lågprisoperatör som nu är en del av Telia. De har abonnemang till konkurrenskraftiga priser och med busenkla villkor. Alla abonnemang har fria samtal och sms inom Sverige. Abonnemangen har kanske inte mest surf på marknaden, men mängden räcker gott och väl för de allra flesta. Skulle du ändå behöva mer surf? Då kan du köpa en extra surfpott.

  • Nät: Telias mobilnät
  • Andra förmåner: Enkla lösningar och bra priser
  • Erbjudande: Köp extra vinter-surf!

Fello

  • Låga priser
  • Bra täckning
  • Rabatt till nya kunder

Läs mer & Beställ